Z początkiem września ruszyła kampania Fundacji Zwierzęca Polana pod hasłem „Dopasowani Kompani”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem bezrefleksyjnej adopcji dorosłych psów i promowanie świadomej decyzji w tym zakresie w oparciu o dopasowanie charakterologiczne właścicieli i pupili. Autorem kampanii, w której wzięło udział wiele gwiazd i znanych osobistości, jest agencja San Markos przy współpracy z agencją strategiczną Melting Pot. Za produkcję odpowiadają: Chimney Poland, Purple Talents oraz BigBeat Production.
Liczba bezdomnych psów rośnie w Polsce z roku na rok. Szacuje się, że na dzień dzisiejszy w schroniskach przebywa ich 100 tysięcy. Kolejne 400 tysięcy jest pod opieką fundacji działających na terenie naszego kraju. Adopcje głównie dotyczą psów młodych, a podstawą wyboru zwierzęcia są najczęściej czynniki czysto subiektywne, jak na przykład uroczy wygląd. Niestety, wiele takich adopcji z powodu niedopasowania charakterów, stylu życia itd. kończy się powrotem psa do schroniska.
Kampania i fundacja powstały i działają po to, aby ludzie zrozumieli, że od ich decyzji zależy czyjeś życie i szczęście lub jego brak. Psy przystosowały się do życia u boku człowieka, chcemy aby ludzie zrozumieli że zwierzęta czują zarówno radość jak i strach, ból, frustrację. To jak wybierzemy sobie psa ma wpływ na to, co on będzie czuł całe swoje życie- informuje Aleksandra Grynczewska – założycielka Fundacji Zwierzęca Polana.
Cel, jaki postawiła przed sobą Fundacja Zwierzęca Polana to pomoc w dopasowaniu jak największej liczby bezdomnych dorosłych psów do idealnych dla nich rodzin czy właścicieli. Adopcja jest szansą na znalezienie „psiej połowy” na całe życie. Dobrze dopasowany do ludzi pies może stać się idealnym przyjacielem dla dzieci, towarzyszem, dzięki któremu starsi ludzie będą bardziej aktywni, a biegacz nie będzie czuł się samotny podczas swojego treningu… Tak idealne dopasowanie jest możliwe dzięki Fundacji, która w ciągu 4 lat swojej działalności przeprowadziła ok. 700 adopcji i która wie wszystko o swoich podopiecznych. Charaktery i potrzeby psów są dokładnie analizowane poprzez wywiady środowiskowe i behawioralne obserwacje zwierząt w domach tymczasowych.
Na potrzeby kampanii stworzono 3 spoty reklamowe, które – co niezwykłe w kampaniach społecznych na temat bezdomnych psów – w lekki, humorystyczny sposób pokazują konsekwencje niedopasowania psa i człowieka.
W spotach w role właścicieli psów wcielili się znani aktorzy: Anita Sokołowska, Mirosław Zbrojewicz i Piotr Stramowski. Stworzone przez nich postacie celowo odbiegają od ich aktorskich wizerunków, i stoją w opozycji do sympatycznych charakterów czworonogów.
Spot z Anitą Sokołowską
Spot z Piotrem Stramowskim
spot z Mirosławem Zbrojewiczem:
Rolę psów celowo zagrały psie lalki, będące awatarami prawdziwych, czekających na adopcję psów z Fundacji. Dzięki temu, mimo powagi tematu, udało się nadać całości wyrazisty, lekki ton, a prawdziwym psom z Fundacji (które już dużo przeszły w swoim życiu) został oszczędzony stres związany z pracą na planie filmowym.
Lalki użyte podczas kręcenia filmów pojawiają się jako symbole kampanii również w specjalnych materiałach edukacyjnych i w akcjach dodatkowych.
Oprócz aktorów grających w reklamach TV, w kampanii bierze udział również wiele znanych osób z różnych sfer życia publicznego. Ich wizerunki pojawiają się w edukacyjnych materiałach video, reklamach radiowych, na nośnikach outdoor, jak również w działaniach teaserowych w mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii powstała także kampania banerowa, a wszystkie działania kierują odbiorców na specjalną stronę www.dopasowanikompani.pl, gdzie można zapoznać się z tematyką akcji oraz poznać konkretne psy i rozpocząć proces dopasowanej adopcji.
Kampanię wspierają:
Karolina Korwin Piotrowska / dziennikarka
Julia Pogrebińska / aktorka
Anita Sokołowska / aktorka
Iza Miko / aktorka
Mirosław Zbrojewicz / aktor
Piotr Stramowski / aktor
Wojciech Włodarczyk / siatkarz
Karol Bedorf /mistrz MMA
Tomasz Torres / muzyk Afromental
Kamil Pawelski / blog modowy Ekskluzywny Menel
Katarzyna Warnke/ aktorka
Krystyna Czubówna – nagrała spoty radiowe
Kampanię zrealizowali:
Reżyser – Tadeusz Sliwa
As. Reżysera – Michał Marzec
Reżyser obrazu – Marek Rajca
Scenograf – Wojtek Zogała
Produkcja – Adam Dąbkowski/ Chimney Poland
Postprodukcja filmów – Chimney Poland
Fotograf -Tomasz Kordek
Postprodukcja zdjęć- Krzysztof Radzikowski/ Plupart
Fryzjer/ makijażysta- Marzena Furmanek, Sławek Oszajca
Stylizacja / Kostiumy – Monika Rybakiewicz
Producent wykonawczy – Anna Skała /Purple Talents
Patronat objęli: Onet, AMC Networks, Multikino, Kino Polska i Nowy Marketing.
Więcej informacji:
***
Informacje o Fundacji Zwierzęca Polana
Fundacja w swojej definicji to forma prawna organizacji pozarządowej, której kapitał przeznaczony jest na określony cel. Cel fundacji musi być społecznie lub gospodarczo użyteczny. Celem Zwierzęcej Polany jest pomaganie zwierzętom. Bezdomnym, porzuconym, schorowanym, źle traktowanym. Aby być skutecznym w działaniu, grupa wieloletnich przyjaciół, na różne sposoby walczących o „bezdomniaki” zwarła szyki i stworzyła Fundację w jej dzisiejszym kształcie. Pod przewodnictwem fundatora – Aleksandry Grynczewskiej – ludzie o różnych przekonaniach, wywodzący się z wielu środowisk, stanęli ramię w ramię, by ratować braci mniejszych i zmieniać mentalność Polaków, tak często zamykających oczy na cierpienie zwierząt.
Wielką inspiracją dla pracy Fundacji jest historia przyjaźni chłopca z lisem z powieści „Mały Książę” Antoine’ Saint-Exupery’ego. Stopniowo rodząca się więź pomiędzy człowiekiem i zwierzęciem, cierpliwie budowane zaufanie pomiędzy nimi i praca nad umacnianiem fundamentów tej relacji skłoniła nas do tego, aby za motto naszej pracy uznać słowa:
„Jesteś na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś”
Informacje o San Markos
San Markos to niezależna agencja typu full service, obecna na rynku od ponad 16 lat. Zajmuje się tworzeniem konceptów strategicznych i kreatywnych dla firm oraz marek, doborem strategii i kanałów komunikacji, kreacją cross media (ATL/BTL+Digital) oraz koordynacją i produkcją kampanii. San Markos została dwukrotnie uznana przez klientów za najlepszą agencję reklamową w Polsce. Zajęła I miejsce w ogólnopolskim badaniu satysfakcji klientów z pracy agencji, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i magazyn PRESS. San Markos jest najbardziej nagradzaną agencją 2009/2010: Srebrny Lew Cannes, Złote i Srebrne EFFIE, Złota Epica, Srebro Golden Drum, 3 x Złoto KTR, Grand Prix Media Trendy, Grand Prix Złote Orły. Więcej informacji: www.sanmarkos.pl
CHIMNEY POLAND
Jesteśmy Kreatywnym Studiem Produkcyjnym, wyspecjalizowanym w cyfrowej obróbce obrazu, efektach specjalnych na potrzeby produkcji fabularnych i reklamowych oraz produkcji formatów reklamowych i kontentu do Internetu. Na polskim rynku jesteśmy od 1998 roku, będąc przy tym częścią międzynarodowej grupy mającej swoje oddziały w Sztokholmie, Malmö, Göteborgu, Berlinie, Frankfurcie, Oslo, Bazylei, Kopenhadze, Sydney oraz Singapurze i Los Angeles.Więcej informacji: www.chimneygroup.com
ANNA SKAŁA / Purple Talents
Producent wykonawczy.
Z wykształcenia psycholog społeczny, z zamiłowania producent. Od 14 zajmuje się produkcją sesji zdjęciowych. Współpracowała z magazynami Place for Dance, Maleman, Gala, Viva, Forbes life, Party, Skarb.Produkowała reklamy dla wielu firm, m.in: Monnari, Vistula, Hexeline, Simple, BOND, Legia, ITI, Pabia, Wólczanka, Microsof, Samsung, Blend a med, Wittchen, Inter cars, Polsat, Złote wyprzedaże,Teatr Narodowy, Teatr Komedia, Discovery. Od 2009 prowadzi agencję Purple Talents reprezentującą fotografów, stylistów, makijażystów i fryzjerów. Więcej informacji: http://purpletalents.pl/
BIG BEAT PRODUCTION
To nowoczesne studio kreacji i postprodukcji dźwięku oraz kompozycji muzyki. Doświadczenie oraz umiejętności zdobyte na przestrzeni 12 lat pozwoliły stworzyć́ firmę̨ dostosowaną do potrzeb współczesnego klienta. Dynamicznie zmieniająca się branża motywuje do nieustających poszukiwań nowych, nie szablonowych i innowacyjnych rozwiązań. Studio BIG BEAT PRODUCTION podejmuje się pracy przy projektach o różnym stopniu skomplikowania: od prostych prezentacji multimedialnych po udźwiękowienie reklam i filmów fabularnych. Więcej informacji: www.bigbeatproduction.pl